Notícies corporatives


Els restaurants i les platges del Maresme freguen l’excel·lència en les valoracions online dels turistes

Restaurant al Maresme

La qualitat del menjar ha estat puntuada amb un 8,88 segons l'Índex de Reputació Online (iRON) i les platges amb un 8,61. Destaquen també les valoracions positives del personal dels allotjaments i restaurants.

Els turistes que visiten el Maresme premien l'experiència gastronòmica, posicionant els restaurants de la comarca en un altíssim nivell. Així ho demostra el Monitor de l'experiència turística i reputació online de empreses i recursos del 2023, on el sector gastronòmic ha obtingut un 8,88 sobre 10 segons el referencial sectorial iRON Índex de Reputació Online. Aquest indicador arriba fins al 8,96 en el cas concret de les mencions específiques del menjar consumit, una prova de l'excel·lència del Maresme com a destinació de turisme gastronòmic. S'ha pres com a referència una selecció d'establiments que formen part del projecte Sabors Maresme, impulsat pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme.

És la primera vegada que es detalla en profunditat l'àmbit culinari en el monitor de reputació online. S'ha detectat que entre les 15 paraules més esmentades durant l'estiu de 2023 a nivell gastronòmic, moltes d'elles fan menció a la professionalitat rebuda, amb comentaris que inclouen de manera recurrent termes com "servei", " personal", " atenció" i "amable".

Gran valoració online de les platges

Les platges de la comarca són també grans atractius, segons les dades de la tercera edició de l'informe que realitza el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme amb la col·laboració de l'empresa Vivential Value, especialitzada en innovació en intel·ligència turística. Obtenen una valoració de 8,61 les diferents platges de sorra daurada i petites cales del Maresme.

En relació a l'anàlisi qualitatiu de les opinions dels turistes, cal remarcar que els dos adjectius que més es repeteixen són "neta" i "tranquil·la" que apareixen dins d'opinions amb valoracions globals per sobre del 9.

Els allotjaments també reben un notable

Els allotjaments, que reben desenes de milers d'opinions durant el període analitzat, milloren en diversos indicadors de competitivitat i sostenibilitat, tant pel que fa la satisfacció global, amb un iRON proper als 8 punts, com també per la consolidació un any més dels turistes estrangers, que emeten un 56% del total de les noves opinions de l'estiu de 2023, amb una amplia varietat de mercats emissors que garanteix una menor dependència d'un únic mercat.

Menció especial al personal que va atendre als visitants i clients dels allotjaments del Maresme com la variable que més vegades es destaca a les opinions online i amb una major puntuació dels establiments, assolint un índex de reputació de 8,81.

Iron Maresme 2023

En aquest monitor, s'han recopilat i analitzat més de 60.000 noves opinions compartides pels visitants a Internet durant els estius de 2023 i 2022, en relació a més de 250 recursos, entre allotjaments, platges i restaurants, prenent com a referència els comentaris emesos a Booking, Google i Tripadvisor.

Aquestes noves dades s'han incorporat en un visor dinàmic, com a base d'un potencial "SIT", Sistema d'Intel·ligència Turística, que ja acumula més de 130 opinions per a les diferents edicions realitzades entre 2019 i 2023, fet que enllaça directament amb l'estratègia de governança des de les dades i el coneixement que lidera el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme dins la seva estratègia de competitivitat i sostenibilitat de l'activitat turística del territori comarcal. En aquesta línia, des del Consorci s'han realitzat diferents accions de transferència d'aquest coneixement d'alt valor per a empreses i municipis.

Compartir