Notícies corporatives
La sostenibilitat i l’impuls de tota l’oferta turística marquen el pla d’accions del Consorci de Turisme del Maresme

La formació a tots els agents turístics, públics i privats, és un dels pilars del Consorci i les reunions amb el sector són elements clau per a fomentar la governança. Enguany es renovarà la pàgina web del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme
El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha començat a desenvolupar el pla d'accions del 2023, en el qual la sostenibilitat hi té un pes indiscutible i es converteix en un aspecte transversal de totes les accions, igual que la formació a tots els agents turístics, tant públics com privats. Un fet a destacar és la renovació de la pàgina web del Consorci de Turisme de la comarca, oferint una millor experiència a l'usuari i fent-la més intuïtiva i accessible, que es presentarà en les properes setmanes.
L'oferta turística del Maresme és molt àmplia i des del Consorci es treballa per impulsar tots i cadascun dels tipus de turisme. Destaca el turisme gastronòmic, ja que durant aquest any es presentarà la nova marca Sabors Maresme, que aglutinarà dins d'un mateix paraigües tots els productes singulars, entre els quals s'inclou el vi de la DO Alella, tot ajudant a posicionar la comarca com una destinació de turisme gastronòmic de qualitat.
En l'àmbit del turisme cultural, el Consorci col·labora en la promoció de les visites guiades i activitats culturals de la comarca, així com dels festivals musicals. S'acaba de publicar també el llibret amb les rutes modernistes de la comarca, un document amb vocació de fer difusió del patrimoni cultural modernista del Maresme.
Pel que fa al turisme esportiu i de natura, el Consorci ha publicat recentment el mapa amb 20 rutes de senderisme, una publicació que demanaven les oficines de turisme la comarca. Donant també resposta a les seves peticions, s'elaborarà un mapa similar amb rutes de ciclisme de carretera i de BTT. També es promocionaran les diferents disciplines i esdeveniments esportius i aquest any, a més, s'editarà un fullet de turisme esportiu.
La iaia del Maresme seguirà sent el personatge que dinamitzarà el turisme familiar a la comarca i enguany pren un especial protagonisme amb les diferents accions que hi ha plantejades. Es crearà un directori d'empreses que ofereixen activitats familiars a les quals s'atorgarà el distintiu "la iaia del Maresme recomana" i se seguirà fent difusió de l'app de rutes gamificades que, tant en família com amb amics, permet descobrir la comarca alhora que es coneixen curiositats culturals dels municipis.
Maresme Events, la marca que engloba el turisme de reunions de la comarca, conegut com a MICE per les seves sigles en anglès, ja ha tingut un impuls aquest 2023 amb la renovació de la pàgina web, internacionalitzant-la incloent l'anglès entre els seus idiomes. S'hi seguirà treballant per tal d'ampliar el nombre i tipologia d'empreses incloses i s'organitzaran reunions amb els agents del sector.
Enguany es treballarà per posicionar el Maresme com a destinació accessible per persones amb discapacitats físiques i mentals, promovent l'adhesió d'empreses i conscienciant mitjançant la formació en aquest segment de mercat.
Un altre objectiu del Consorci és impulsar el Maresme com a destinació de turisme de benestar o wellness, identificant les empreses que treballen al segment del benestar, la salut i el termalisme i millorant-ne el posicionament turístic. També se seguirà promocionant el turisme pet friendly i l'actiu i de natura, mantenint les diferents activitats de difusió dels camins i senders, entre ells organitzant la caminada de la Via Marina del Camí de Sant Jaume.
El Consorci de Promoció Turística també és qui gestiona a la comarca dos projectes de gran rellevància com són el compromís per la sostenibilitat turística Biosphere, que es preveu que enguany superi el centenar d'empreses, serveis i destinacions acreditades, i els Punts d'Informació Turística, amb una vuitantena repartits arreu del territori. Al mateix temps, el Consorci també representa la comarca a les fires turístiques, ja siguin nacionals, internacionals o de proximitat.
La Maresme Film Commission, l'organisme que gestiona els rodatges a la comarca i que depèn del Consorci, engega una nova etapa aquest any però amb la mateixa tasca de situar el Maresme com a punt d'interès cinematogràfic, valorant la creació d'una marca pròpia.
El pla d'accions s'ha presentat en un acte a Pineda de Mar als agents turístics i als membres consorciats, que són els 30 ajuntaments de la comarca, el Gremi d'Hostaleria del Maresme, l'Associació de Càmpings i Ciutats de Vacances de la província de Barcelona, la Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), el TecnoCampus Mataró-Maresme, el Consell Comarcal del Maresme i el Club Nàutic el Balís.